سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه پیام نور ماهدشت
این وبلاگ در نظر دارد مطالب دانشگاههای پیام نور و نواقص موجود در دانشگاههای پیام نور را مطرح کند
آخرین مطالب

آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود دارد ؟ بخشنامه چه می گوید ؟ سازمان وظیفه عمومی ناجا دستورالعمل ضوابط ادامه تحصیل مشمولان خدمت سربازی در دانشگاه ها را اعلام کرد
خدمت مقدس سربازی،فرصتی برای باهم بودن و آموختن های جدید در زندگی،فرصتی که تقریبا تمامی پسران جوان ایرانی آن را تجربه می کنند. در بین این پسران،هستند کسانی که تمایل دارند تحصیل همزمان با خدمت سربازی را تجربه کنند.اما قانون در این رابطه چیست؟آیا این امکان وجود دارد ؟حال فارغ از آنکه نظر مسوولان دانشگاه پیام نور در رابطه با امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی چیست، اخبار پیام نور توجه شما خواننده این مطلب را جلب می کند به قانون و بخشی از متن دستورالعمل صادره در تاریخ 18 شهریورماه 91 از طرف سازمان وظیفه عمومی ناجا در رابطه با تحصیل همزمان با خدمت که صراحتا در بند 11 این دستور العمل آمده است :
" تحصیل همزمان با خدمت (حتی در صورت تایید دانشگاه) مجاز نبوده و برای اینگونه از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد"
همچنین در بند 21 این دستورالعمل آمده است :
"سربازانی که خدمت دوره ضرورت آنان حداکثر تا 30/11/91 به اتمام می رسد در صورت موافقت دانشگاه می توانند شروع به تحصیل خود را تا اتمام خدمت به تعویق بیندازند.بدیهی است اشتغال به تحصیل آنان با ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی اتمام خدمت صادره از سوی نیروهای مسلح امکان پذیر می باشد."


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/9/13 ] [ 4:20 عصر ] [ دانشگاه پیام نور ماهدشت ]

  رفع ابهام نحوه گذراندن درس آشنایی با دفاع مقدس / خبر تکمیلی

درس آشنایی با دفاع مقدس عمومی نیست! و در جدول دروس عمومی جایی ندارد! اسفند سال 90 بود که معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در بخشنامه ای رسما وضعیت و نحوه گذراندن درس آشنایی با دفاع مقدس را برای همه مشخص کرد .اما برخی تا به امروز همچنان ابهاماتی در رابطه با آن دارند. عبداالله معتمدی در گفتگویی تلفنی با اخبار پیام نور مجددا صبورانه به سوالات تکراری ما پاسخ دادند که خلاصه این گفتگو و رفع ابهامات موجود برای این درس را برای شما عزیزان بیان می کنیم.
چه کسانی باید درس آشنایی با دفاع مقدس را بگذرانند؟کلیه دانشجویان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته فرقی نمی کند ورودی چه سالی و چه رشته ای باشند (دانشجویان کارشناسی ارشد نیازی نیست)
به چه صورت باید این درس را گذراند؟
حالت اول (اختیاریاجباری):
اگر دانشجو درس اختیاری دارد که می تواند درس آشنایی با دفاع مقدس را جایگزین آن کند
مثلا دانشجو باید در کل سه واحد اختیاری پاس کند حال اگر دانشجو تنها یک درس سه واحدی و یک درس یک واحدی اختیاری داشته باشد می تواند آن درس 1 واحدی و درس 2 واحدی آشنایی با دفاع مقدس را پاس کند و نیاز نیست دیگر درس سه واحدی را پاس کند و یا اینکه در کل می توان گفت بجای 2 واحد اختیاری که قبلا باید پاس میکرد اکنون باید درس آشنایی با دفاع مقدس را که 2 واحد است پاس کند.
حالت دوم (اضافی اجباری): دانشجو درس اختیاری ندارد یا دروس اختیاری را پاس کرده یا اینکه ترکیب دروس اختیاری به نحوی نیست که بتواند درس آشنایی با دفاع مقدس را جایگزین آن کند در این حالت دانشجو باید 2 واحد اضافه بر آن واحدها یعنی درس آشنایی با دفاع مقدس را پاس کند
 نکته : این درس فقط مخصوص دانشگاه پیام نور نیست و در بسیاری از دانشگاه ها اجباری شده است
تکمیلی :با پیگیری های انجام شده روز 29 شهریور 91 بخشنامه جدید صادر شد که با توجه به آن دانشجویانی که با تکدرس در این ترم فارغ التحصیل میشوند نیز می توانند هم آن یک درس و هم درس آشنایی با دفاع مقدس را به صورت معرفی به استاد اخذ کنند و بدین ترتیب نیاز به گذراندن یک ترم کامل نیستند  


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/9/13 ] [ 4:19 عصر ] [ دانشگاه پیام نور ماهدشت ]

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و مشکل پرداخت شهریه

تیر. 21 دانشجوی پیام نور بدون دیدگاه

پرتال اخبار پیام نور ، به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: در حال حاضر حدود یک، پنجم کل دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم مشکل عدم پرداخت شهریه دارند.
حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه زمان برگزاری امتحانات برخی از دانشجویان با مشکلات بدهی شهریه مواجه هستند، گفت: با پیشنهاد و تصویب هیئت امنا قرار است از درآمد اختصاصی سال91 این دانشگاه 1?5 درصد به صندوق وام دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اختصاص یابد.

به گفته وی براساس تصویب هیئت امنای دانشگاه پیام‌نور قرار است از درآمد اختصاصی این دانشگاه در سال جاری نیز 1?5 درصد به اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه نیز اختصاص یابد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه در مجموع یک، پنجم کل دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم با مشکل شهریه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن رقم‌های بدهی دانشجویان، دانشگاه با اختصاص 1?5درصد درآمد اختصاصی خود در سال جاری می‌تواند مشکلات دانشجویان را برطرف کند.


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/9/13 ] [ 4:18 عصر ] [ دانشگاه پیام نور ماهدشت ]
 
تصمیمات هیأت امنای دانشگاه پیام نور برای رفع مشکل شهریه دانشجویان
رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در زمان برگزاری امتحانات برخی دانشجویان با مشکلات بدهی شهریه مواجه هستند اعلام کرد که با پیشنهاد و تصویب هیأت امنا قرار است از درآمد اختصاصی سال جاری این دانشگاه، 1.5 درصد به صندوق وام دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اختصاص یابد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسن زیاری اضافه کرد: بر اساس تصویب هیأت امنای این دانشگاه قرار است از درآمد اختصاصی این دانشگاه در سال جاری 1.5 درصد نیز به اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه اختصاص یابد.   وی با بیان اینکه در مجموع یک پنجم کل دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم با مشکل شهریه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن رقم‌های بدهی دانشجویان، دانشگاه با اختصاص 1.5درصد درآمد اختصاصی خود در سال جاری می‌تواند مشکلات دانشجویان را برطرف کند.   وی با اشاره به برخورداری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از اعتبارات صندوق رفاه وزارت علوم، سهم دانشجویان این دانشگاه از این اعتبارات در سال گذشته را حدود 10میلیارد تومان اعلام کرد.  
 

[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/9/13 ] [ 4:13 عصر ] [ دانشگاه پیام نور ماهدشت ]

تجمع صنفی دانشجویان پیام نور در اعتراض به مشکلات صنفی تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد تهران مرکز در اعتراض به مشکلات صنفی خود در محل این دانشگاه تجمع کردند. برگزاری کلاس‌های دانشگاه در مکان‌های مختلف همچون منطقه دور کوهسار و همچنین در برخی مدارس، ورود بیش از حد و خارج از ظرفیت دانشجو، پایین آمدن اعتبار دانشگاه و کاهش کیفیت آموزش از مواردی بوده که دانشجویان نسبت به آن اعتراض داشته‌اند. دانشجویان معتقدند که هزینه‌های هنگفتی صرف ظاهرسازی بیهوده شده است و دانشگاه دارای ضعف مدیریتی است.
دانشجویان دانشگاه پیام نور از حدود ساعت 13 در دانشگاه تجمع کردند و در حالی به تجمع خود ادامه دادند که تعدادی از آنها به حراست فراخوانده شده و تعدادی نیز تهدید به برخورد با آنها در آینده شدند.. تجمع دانشجویان تا حدود ساعت 17 ادامه داشت و احتمال دارد که با توجه به بی‌نتیجه ماندن اعتراضات نیز ادامه پیدا کند.(این تجمع در چند روز گذشته اتفاق افتاد)
87/07/24


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/9/13 ] [ 4:11 عصر ] [ دانشگاه پیام نور ماهدشت ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

اینجانب دانشگاه پیام نور واحد ماهدشت کرج و اومدم کم و کاستی این دانشگاه و فعالیتهایش رو به شما بگم
برچسب‌ها وب
آرشیو مطالب
امکانات وب

امارگیر حرفه ای سایت

سایت خدماتی نایت اسکین - امارگیر سایت



نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ی آشنایی شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما